Over Drempelmomenten in de kindertijd, beeldend therapeutische interventies in de kindertijd van 0 -21 jaar

Drempelmomenten in de kindertijd, beeldend therapeutische interventies in de kindertijd van 0 -21 jaar

Weerstanden
In deze nascholing gaan we de weerstanden in de ontwikkeling van het kind in kaart brengen. Als een kind een ik-inslag verslaapt of ontnomen wordt is het belangrijk te weten hoe een kind door therapeutische interventies alsnog deze horde kan nemen.

Wat is er nodig om als vaktherapeut er voor een kind/jongere aanwezig te kunnen zijn en aan te voelen wat het juiste is om nu te doen (interventie te plegen)?
Hoe kan de vaktherapeut de opvoeders van de wil voor een client verzorgen en daarbij de zelfscholing ter hand nemen?

Deze nascholing gaat over de weerstanden die het kind van 0-21 jaar in zijn ontwikkeling tegenkomt.
Door welke weerstanden moet een kind tussen 0-21 jaar heen groeien?
Bij weerstanden kunnen we dan denken aan: bevalling, éénkennigheidsfase, gaan staan (zwaartekracht), de ik-inslagen, koppig worden, tanden krijgen, uit de eenheid met de ouders vallen, op eigen benen gaan staan. Het opvoeden van de wil.  Deze dag worden antroposofische inhouden besproken en uitgelegd zoals de Pedagogische hoofdwet en gaan in op de pedagogisch constitutie, de temperamenten, de planeetkwaliteiten. De dag wordt zo opgebouwd dat er een afwisseling (in- en uitademing) is tussen hoofd, hart en handen.
We werken met materialen zoals bijvoorbeeld pastelkrijt, klei, bijenwas (warm).
Er is een reader voor de deelnemers. 

Klik hier voor alle informatie een aanmelden.

Accreditatiepunten 5 Register Vaktherapie AG aangevraagd.

Sluiten